Vraag over tattoo - second skin

Algemene posts over Tattoos en de Tattooindustrie
rose81
Berichten: 6
Lid geworden op: do feb 02, 2023 10:11 am

Vraag over tattoo - second skin

Bericht door rose81 »

Hoi, ik heb eigenlijk een vraag over een tattoo. Ik heb er meerdere maar twee weken geleden heb ik een tattoo laten zetten, een kleintje. Ik kreeg hier zo'n secon skin op. Deze heb ik er na 3 dagen afgehaald, dit is nu 1,5 week geleden en ik heb nog altijd precies de vorm van de secon skin op mijn huid. Zo'n rondje om de tattoo.

Het was eerst rood nu niet meer maar je ziet het nog goed. Is dit normaal? Vanuit de tattooshop zeggen ze dat dit binnen 1 dag weg moet trekken. Het is minder maar wel heel erg traag allemaal. Ik maak me lichtelijk zorgen. De tattoo zelf is niets mis mee, nergens last van ook.

Alleen die folie of de afdruk zie je nog goed. Trekt dit langzaam weg of wie heeft een idee?
Gebruikersavatar
InkCultureNL
Berichten: 14
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 5:37 pm

Re: Vraag over tattoo - second skin

Bericht door InkCultureNL »

Hi Rose,
Negen van de tien keer als zoiets voorkomt is dat omdat de tatoeëerder groene zeep heeft gebruikt, of iets in die trant, en dat niet goed heeft schoongemaakt met schoon/gedistileerd water voordat de second skin er op gaat. Het is een chemische reactie tussen de zeep en de lijm van de second skin.
Het kan ook zijn dat je een allergische reactie hebt gehad voor die second skin, maar meestal uit zich dat in irritatie aan de uiteinden van de folie.

Heb je toevallig verdovingscreme gebruikt? als dat het geval is dan weet ik bijna zeker dat dat de oorzaak is.

De roodheid zou gewoon moeten verdwijnen na een paar dagen en zo niet weer contact opnemen met je tatoeerder en gelijk naar een huisarts gaan wanneer er ander irritatieproblemen ontstaan..

Succes!

grt

Remco
rose81
Berichten: 6
Lid geworden op: do feb 02, 2023 10:11 am

Re: Vraag over tattoo - second skin

Bericht door rose81 »

Dank je wel voor je reactie. Ik krijg eigenlijk van niemand een reactie terug :-)

Ik heb geen verdovingscreme gebruikt. Wat ik wel weet is dat mijn huid langer nodig heeft om te herstellen. Is ook met de gewone huishoudfolie. Ik blijf altijd lang plekken houden op mijn huid.

Maar second skin heb ik 1 x eerder maar gehad (van de 8 tattoo's). Nu is het zo'n ronde plek om de tattoo. Het is niet rood, het irriteert ook niet, jeukt niet. Ik heb er nul last van. Je ziet gewoon een ronde cirkel om de tattoo van de second skin. Kleur verschil. Het is minder maar niet weg. Misschien duurt het gewoon lang bij mij voor het weg trekt maar dit is nieuw voor mij. Ik heb twee tattoo's laten zetten die dag; op mijn ribben en op mijn bovenarm. Beide had ik deze plek en op mijn ribben is het nu eigenlijk weg. Bovenarm dus nog niet.

Ik weet alleen niet zo goed of ik moet afwachten of actie moet ondernemen. Omdat het dus wel minder wordt alleen heel erg langzaam.
Gebruikersavatar
InkCultureNL
Berichten: 14
Lid geworden op: wo jan 12, 2022 5:37 pm

Re: Vraag over tattoo - second skin

Bericht door InkCultureNL »

Graag gedaan hoor :-) zoals je al aangaf heb je een gevoelige huid en al reactie bij huishoudfolie.. je huid reageert gewoon heftig op het plastic en lijm van de second skin.
De meeste tattoos zijn binnen 4 weken genezen en van de GGD moeten we 6 weken genezingstijd hanteren voordat de huid weer getatoeëerd mag worden. Dus als je voor het gemak die 6 weken genezingstijd aanhoud en het is daarna nog niet opgelost dan zou ik toch contact opnemen.. maar ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt.
Mocht je echt twijfelen dan zou je ook eventueel contact op kunnen nemen met de Tattoo Poli in Amsterdam. Heb zo even geen gegevens maar Google is je vriend ;-)
Heel veel succes en ik zou me niet te veel zorgen maken. Tenzij het er geïrriteerd of ontstoken uitziet. Misschien kun je de volgende keer een foto meesturen zodat we een wat duidelijker beeld hebben. Ga je altijd naar de zelfde tatoeerder?

Grt

Remco
rose81
Berichten: 6
Lid geworden op: do feb 02, 2023 10:11 am

Re: Vraag over tattoo - second skin

Bericht door rose81 »

Het is totaal niet geïrriteerd. Heb echt nergens last van.
Ik ben drie keer bij deze tatoeëerder geweest. Ik heb haar nu ook gemaild maar helaas krijg ik hierop geen reactie. Dus ik zal haar niet snel weer bezoeken.

Ik heb (als het goed is) een foto in de bijlage staan....In mijn zij heb ik ook toen een tattoo laten zetten en die is volgens mij wel minder qua plek. Maar dat kan ik niet zo goed zien. Daar maak ik nog een foto van.

Bedankt voor de reactie in elk geval. Dat is al fijn :-)
Bijlagen
tattoo.jpg
tattoo.jpg (2.94 MiB) 20816 keer bekeken
rose81
Berichten: 6
Lid geworden op: do feb 02, 2023 10:11 am

Re: Vraag over tattoo - second skin

Bericht door rose81 »

Oh groot wel zo die foto hahaha en wazig. :D :D

Ik smeer er nu bepanthem op, ook op de plek van de folie.
Gebruikersavatar
hetalziendeoog
Site Admin
Berichten: 34
Lid geworden op: zo jan 09, 2022 3:40 pm

Re: Vraag over tattoo - second skin

Bericht door hetalziendeoog »

ik zelf heb vaak allergische reactie op de lijm, niks om je druk over te maken, zal wel even contact opnemen voor het bijwerken ;),

het zou fijn als je ook je vrienden op de hoogte brengt van ons forum :) weet het is old skool maar zo kan iedereen makkelijk info terug vinden als andere mensen al het ooit gevraagd hebben.

dankje
groetjes ,
En hou het netjes en leuk op ons forum.
Het Admin team,
Afbeelding
rose81
Berichten: 6
Lid geworden op: do feb 02, 2023 10:11 am

Re: Vraag over tattoo - second skin

Bericht door rose81 »

trekt vanzelf weg, no worries april zou het al lang weg moeten zijn

Ja is dit een allergische reactie? En hoe lang duurt zo iets voordat het weg is?
Ik ga in april nl. trouwen dan hoop ik wel dat het weg is.

Vrienden van mij vinden tattoo's trouwens helemaal niets. Ze zouden het zelf mijn eigen schuld vinden mocht er iets mis gaan, vandaar dat ik ook heel internet af lig te speuren voor wat hulp ;-)

:D
rose81
Berichten: 6
Lid geworden op: do feb 02, 2023 10:11 am

Re: Vraag over tattoo - second skin

Bericht door rose81 »

Is het ook normaal dat er schilfers opkomen? Niet op de tattoo maar ernaast dus. Zie je ook op de foto

En ik lees dat verkleuring van de huid maanden kan duren. Krijg daar wel paniek van. Dit ziet er niet echt mooi uit als ik ga trouwen dan
Gebruikersavatar
hetalziendeoog
Site Admin
Berichten: 34
Lid geworden op: zo jan 09, 2022 3:40 pm

Re: Vraag over tattoo - second skin

Bericht door hetalziendeoog »

wij zijn geen doktoren, beste als je je zorgen maakt daar eens te informeren
groetjes ,
En hou het netjes en leuk op ons forum.
Het Admin team,
Afbeelding